czwartek, 12 kwietnia 2012

PRÓBA Z LUSTRZANKĄ

W poniedziałek w ramach spaceru pojechałam z mężem do Krakowa na Wawel. Syn pożyczył mi swój aparat fotograficzny, ale to lustrzanka, a ja nigdy nie robiłam takim zdjęć. Mój , który jest w naprawie to kompakt   i oby jak najszybciej wrócił do mnie. Mogłam go nosić w torebce, a ten trzeba nosić w osobnej torbie, ponadto mam problemy z jego obsługą i zajmuje mi to trochę czasu. Ale i tak jestem bardzo wdzięczna synowi, bo mogę dalej bawić się robieniem zdjęć.
W Krakowie zwiedziliśmy niektóre pomieszczenia Zamku Królewskiego , ale ja miałam też nadzieję zobaczyć na wzgórzu wawelskim kwitnące magnolie. Nie kwitły jeszcze, były tylko pąki




i do tego mróz niektóre uszkodził.  





Wczoraj byłam w ogródku zobaczyć, czy nocne przymrozki zaszkodziły kwiatkom, ale ku mojej radości specjalnych szkód nie ma i nawet zakwitła sangwinaria, której kłącza dostałam w zeszłym roku od Miłki  i pisałam o tym w moim poście (link) PODZIĘKOWANIE .


Są i hiacynty kolorowe, chociaż jeszcze nie w pełni rozwinięte







i samotny pierwiosnek.




Miniaturowa forsycja jest w pełnym rozkwicie i  tworzy piękną żółtą "plamę"w ogródku.


A ten biedny trzmiel był 4 dni zamknięty w moim domku narzędziowym, bo tyle dni temu byłam w ogródku. Musiał tam przyfrunąć, a ja go nie zauważyłam :-(. Na szczęście po wyjściu na zewnątrz, po chwili go nie było.



117 komentarzy:

Karen @ Pieces of Contentment pisze...

Love you photo of the purple hyacinth, must be wonderful watching all the new signs of spring.

Helma pisze...

Hello Giga,

magnolia you may only have buds, but the flowers come out in any case :-) Prachte flowers also. Hyacinths are also your beautifully colored though I know the soft orange color not of this kind. Have a wonderful geziecht.

lovely weather all these flowers.

Sincerely, Helma

Sunray Gardens pisze...

Very cool. The blooms look lovely. Unfortunately I am seeing some freeze damage here though.
Cher Sunray Gardens

trimbolera pisze...

Preciosas flores.

Dewi pisze...

Hyacinth is one of my favorite spring flower, I love the strong scent, and it is beautiful!

Ms. ~K pisze...

Beautiful Spring flowers!

rainfield61 pisze...

Your son's DSLR produces such a lovely series of pictures.

Adriano pisze...

Olá Giga!
As magnólias floridas Colina Wawel,

lindas flores!

boa semana!

saúdações do Brasil

Giga Hello!
W magnolie kwitną Wawel

piękne kwiaty!

dobry tydzień!

pozdrowienia z Brazylii

Chomp pisze...

Todas las fotos son hermosas.

Sanghamitra Bhattacherjee(Mukherjee) pisze...

Fantastic shots and pretty purple:)
Thanks for sharing.
Hope to see you on my blog:)

Marijke pisze...

Dear Giga thanks so much for your warm words.
Your photo's of the flowers ar so beautifull. Great to see the sunshine in your garden.

Videodiretta pisze...

La magnolia in fiore è meravigliosa,così come lo sono le tue foto e le tue parole!
Buon giovedì cara amica!
Baci:)
Luci@

Greece's Flora pisze...

bardzo ladne zdiecja!!a manolie na wawelu wygladaja wspaniale...

zapach piwonii pisze...

Jaki miałaś miły spacer ,magnolie już, już się rozwiną.U mnie parę kwiatów też zdobi ogród.Pozdrawiam Ciebie bardzo wiosennie

grazyna pisze...

Wiem co to znaczy nosic lustrzanke, nie tylko ja nosze ale takze nosze dosc wielki zoom i jest to caly tobolek, najczesciej nosze to ustrojstwo w plecaczku, ale marzy mi sie kompakt, i chyba sobie sprawie, bedzie on na takie codzienne wyjscia, bardzo czesto umykaja mi interesujace sceny kiedy np ide do sklepu.
A Ty dalas sobie bardzo dobrze rade z lustrzanka, wiosenne kwiatki sa rozczulajace, takie delikatne. Kiedys mieszkalam 8 miesiecy w Krakowie,robilam badania w Instytucie Fizyki Jadrowej, chodzilam czesto do ogrodu na Wawelu i obserwowalam zmiany jakie w nim zachodza w ciagu roku..bardzo piekne jest to miejsce...serdecznie pozdrawiam

RobertN pisze...

Beautiful series, macro. Best wishes!

Agnieszka Hubeny-Żukowska pisze...

Doskonała robota!! Przepiękne zdjęcia zrobiłaś! Pozdrowienia

Sirpa pisze...

All the images of spring flowers are beautiful, the last one is so cute and fluffy.
Greetings and hugs.

JR pisze...

Bardzo ladne zdiecja! Serdecznie pozdrawiam.

Topfgartenwelt pisze...

Liebe Giga, ich habe mittlerweile einen Rucksack passend für eine SRL, denn die Tragetasche ist einfach zu unbequem, wenn man länger unterwegs ist. Die Bilder sind toll geworden.

In Krakau war ich auch schon einmal - eine tolle Stadt! Der Wawel hat mir sehr gut gefallen, ebenso die Tuchmacherhallen - ich war ganz fasziniert von dem vielen Bernsteinschmuck.

lg kathrin

Joop Zand pisze...

Lovely springtime pictures.....nice flowers with nice colors.

greetings, Joop

Anonimowy pisze...

I hope the temperatures rise, it's hot here, and spring feels like summer ...
But, his photographs show a spectacular natural beauty ...
I love it!
A thousand kisses my friend!

Gabi pisze...

Giga, robienie zdjęć lustrzanką nie jest takie trudne... też się bałam na początku.
Do Sangwinarii wciąż wzdycham... może gdzieś ją w końcu kupię.

Bob Bushell pisze...

Lovely flowers and camera work, at least, your son was very kind of him.

bustani pisze...

Mimo innego aparatu, zdjęcia prześliczne.
Podrawiam

Sensaciones en Imagenes pisze...

Unas macros impresionantes y la de la abeja increíble.
Un abrazo.

Anita(Anisia) pisze...

Giga mam nadzieję, że rozsmakujesz się jednak w lustrzance...:)
Pięknie wyszły zdjęcia :)

Anonimowy pisze...

kochane fotki mogę bez końca oglądać

Jak fiołki wśród ukrycia ożywiają tchnieniem wiosny ,
tak Ty każdy moment życia miej szczęśliwy i radosny ...Pozdrawiam ...

Auksė pisze...

Kaip gražiai pas Jus viskas pradeda žydėti ! Nuostabūs hiacintai. Džiaugiuosi už Jus.
Gražios dienos !

Auksė

Malgorzata Ingstad pisze...

Niech zyje Syn co Ci uzyczyl lustrzanki. Zdjecia piekne, ilustrujace sliczny wypad. My tez jedziemy do Krakowa niedlugo, bez ktorego trudno zyc (choc raz na rok-dwa lata!)Moze sie przerzucisz jednak nalustrzanke?

Meg pisze...

...posiadam tzw. kompakt, ale zdjęcia z niego są tak fatalne, że używam go w sytuacji gdy lustrzanki pod ręką nie mam, np. na spacerze czy w razie awarii migawki, jak to ostatnio było;) albo gdy lustrzankę przeze mnie ukochaną zabierze mi mój Luby,bo choć ma swoją to czasem do zdj. iście reporterskich zabiera mi moją :( do fot. już tej zaplanowanej używam wyłącznie Canona 350 D...i kilku obiektywów. Owszem ciężki jest, ale jestem tak do efektu zdjęć przyzwyczajona, że nie wyobrażam sobie by go nie używać...ręce zresztą bolały tylko na początku, z czasem przywykły:)
Widzę po zdj. kwiatów, że jednak lustrzanka zdała egzamin na 6! Nie namawiam na lustrzankę, ale...;)

Serdeczności!

Jo pisze...

Nie wyglądają jak na fotki kogoś, kto pierwszy raz lustrzankę miał w ręku, a magnolia w pąkach urocza

Unknown pisze...

Ya llega la primavera amigo Giga y las flores comienzan a despertar. Me encanta la foto de la abeja.
Saludos desde España.

Zondra Art pisze...

Uistinu su ti prekrasne ove fotografije, sve pohvale! Predivne boje, cvijeće, motivi... divno!

Lijep pozdrav :)

Violinowo pisze...

Dałaś radę z tą lustrzanką,zdjęcia są fantastyczne.Pozdrawiam

chalupczok pisze...

Dałaś radę :) Pozdrawiam.

Madeinja pisze...

Otrzymałam wyróżnienie-zaproszenie do blogowej zabawy "Twój blog jest wspaniały".
Z wielką przyjemnością przekazuję to wyróżnienie-zaproszenie Tobie
http://nastroikiklimaciki.blogspot.com/2012/04/blogowa-zabawa-tell-me-about-yourself.html

Bente Antonsen pisze...

Beautiful pictures and flowers.

Alko pisze...

Okazuje się,że na zachodzie kraju,jest więcej "wiosny w wiośnie".
Na wielkanocnym stole miałam kwitnące hiacynty i żonkile z własnego ogródka.Kwiaty kwitnącej magnolii,niestety poczuły dotkliwie ostatnie przymrozki.Zaczyna się czas tulipanów,niektóre miniaturki już nawet przekwitają.
Pozdrawiam:)

Miłka pisze...

Ja myślę, że na tym jednym kwiatuszku sangwinarii się nie skończy. Ile jest tam pedów ze zwiniętymi w rulonik liśćmi ? W każdym pakunku powinien być kwiat !

Anonimowy pisze...

Gigo, twoje piękne kwiaty są wprost cudowne.

Crissi pisze...

Herrliche Frühlingsblüher Magnolien...
♥Crissi♥

- Yvonaut -
Das sind Raphael und Yvonne
pisze...

Absolutely great to see!
Wonderful flower shots!
Many greetings!
yvonne & Raphael

Jagoda pisze...

Jak na pierwsze próby lustrzanką to - Gigo! Brawo! Wyszło rewelacyjnie :)

jankasgarten pisze...

Zdjecia bardzo udane, choc porzyczanym aparatem. Tak, Krakow jest pieknym miastem.
Pozdrawiam :-)

Ángel pisze...

Preciosas imágenes: magnolias, jacintos, etc ... las maravillas de la primavera!!!

Saludos

Piękne zdjęcia: magnolie, hiacynty itp. ... cuda wiosny!

Pozdrawiam

Tomoko pisze...

Hi,Giga.
You must have a wonderful time walking with your husband.Those flowers are getting colorful in this time of year. How exciting to see the brilliant display of spring! I have a single-lens camera. It is not so easy to handle it, but I am gradually leaning it!
Have a nice day.

Tomoko

Ania pisze...

A w moim Zacisznym ogrodzie magnolia ma dużo mniejsze pąki i dopiero zakwitły krokusy. Ale tu na przedpolu G. Świętokrzyskich zawsze jest chłodniej. Zdjęcia Gigo śliczne. Co do lustrzanki to największym problemem dla mnie jest jej ciężar, ale lubię nią fotografować. Pozdrawiam cieplutko. Ania:)

Unknown pisze...

Ładne zdjęcia lustrzankowe.
Może się jednak do lustrzanki przekonasz?

Karin M. pisze...

Very nice spring flowers.
The last photo is especially beautiful.
Best regards, Karin

VENTANA DE FOTO pisze...

Piękna kolekcja kwiatów. Nie tylko możesz zachować swój obraz, ale również cieszyć się i kontemplować je w swoim ogrodzie.

Pocałunki

http://ventanadefoto.blogspot.com.es/

Pepezapatablogsptop.com pisze...

Tienes un premio en mi blog que puedes pasar a recoger cuando gustes.

Un abrazo.
Pepe.

Justyna pisze...

ale świetne zdjęcia ! ;] Zapraszam do mnie ; )

i stora drag pisze...

Hello there!
Today I can only look at your beautiful pictures and not read your words. Your blog will not be translated, maybe it's the sweet bird singing that's disturbing the translation??
It was anyway very nice Spring pictures of your flowers - and so sunny!
Greetings Pia

Bets pisze...

Hello Giga
I love all the flowers, but the magnolia is beautiful, raely spring time.
Greetings Bets

Sara-Maria pisze...

Gigo!!!!
Ależ mi ulżyło, że jesteś. Wpadałam codziennie.I myślałam jak ja wytrzymam trzy tygodnie.
Wczuwałam się również w Ciebie. Serdecznie Ci współczułam.Złośliwe i okropne są przedmioty martwe.
Z Ciebie jest doskonały fotograf.
Miałaś obawy ? A zdjęcia jak zwykle prześliczne...
Serdecznie pozdrawiam

E pisze...

kolejne świetne zdjęcia ;) ja także mam zamiar wybrać się do Krakowa z paczką znajomych ;)
Wiec też porobię masę zdjęć ;)
A do lustrzanki Pani przywyknie w końcu aparat jak każdy inny powolutku odkryje wszystkie funkcje aparatu ;]
Pozdrawiam Lenorek

Daniela Augustka pisze...

Ty nevieš fotiť so synovým fotoaparátom, ja neviem písať na synovom notebooku :-) Viackrát sa mi stalo, že napísaný mail som tesne pred odoslaním zmazala :-( Ale fotografie z Wawelu aj zo záhrady máš pekné. Pekný večer!

Masha pisze...

Lovely spring flowers! I especially enjoyed the first picture with magnolias against the background of beautiful old buildings. Thank you for posting.

George pisze...

I think you got some beautiful pictures with that unfamiliar camera. But I do hope you get your camera back soon. I liked your picture of the castle and all the blossoms you pictured. Our hyacinths and forsythia are long gone, I'm glad the bee survived being locked up in your shed.

Translate from: English
Myślę, że masz piękne zdjęcia z tym nieznanym pomieszczeniu. Ale mam nadzieję dostać aparat wkrótce. Podobało mi się obraz zamku i wszystkie kwiaty to na zdjęciu. Nasze Hiacynty i forsycji dawno już minęły, cieszę się, pszczoła przeżył jest zamknięty w szopie.

Juta pisze...

Świetna próba:)
Pozdrawiam

joo pisze...

Bajeczne zdjęcia! Więcej takich prób:)
Pozdrawiam.

Ingemar Pettersson pisze...

Hi!
Lovely flower serie
Greetings from Sweden
/Ingemar

Marit pisze...

Så flott at du har fått låne kamera. Magnoliaknopper kan lett bli skadet av frost dessverre. Får håpe det blir vakker blomstring likevel.
Tak wielka, że już pożyczył aparat. Pąki magnolii mogą być łatwo uszkodzone przez mróz, niestety. Mam nadzieję, że staje się piękny kwiat tak.

Melbourne Australia Photos pisze...

Delightful images, Giga! Those Spring flowers are beauties.

Brita pisze...

Great with new pictures from you. Beautiful spring flowers. Did you get your camera repaired? / Brita

Edward Gryffindor pisze...

Felicidades por tu blog; donde siempre es primavera.

Rohrerbot pisze...

Beautiful shots Giga. I like your last shot of the bee. Really lovely variety you have in your area. As for walks with our significant others.....isn't it the best? Hope things warm up for you a tad.

abhinavr pisze...

Beautiful collection of flowers !I like that sangwinaria very much.

Avelina pisze...

Piękne zdjęcia, będzie z Ciebie fotograf. :)
Często jeżdżę do Krakowa, ale jeszcze nie było mi dane zobaczyć tam kwitnących magnolii.

Atria C. pisze...

Cześć, cześć.
Trafiłam do Ciebie przez przypadek:)
BArdzo dobre Ci wyszła te zdjęcia z lustrzanką, jest ładnie rozmyte tło, nic się nie rozmazuje)

Jestem z Krakowa, ale dopiero wróciłam ze świąt, więc nie wiedziałam, że już magnolie mają pączki - byleby nie przymroziło!

Sama bardzo lubię fotografować wiosenne kwiaty , Rodzice mają wielki ogród i szkółkę krzewów, więc mam czemu robić zdjęcia:)

Miłęgo dnia!

Ernst pisze...

Wunderbare Aufnahmen, Klasse fotografiert. Vor allem die letzte mit der Hummel finde ich ganz prima. Liebe Grüsse Ernst.

La vie est belle i ja tez pisze...

Krakow to moje ulubione miasto! Jestem co dwa lata podczas urlopu w Polsce.
Twoje kwiaty po prostu sliczne!
Serdecznosci
Judith

Jesús Castellano pisze...

Bonitas imágenes florales y bien captado ese bello colorido que nos ofrece la primavera.

Saludos.

Agata pisze...

Hiacynty wyglądają przepięknie, bardzo się cieszę, że nastał czas kolorowych kwiatów :)

odarka pisze...

Kraków jest bardzo piękny. Mój syn i wnuczka odwiedza go i byli oczarowani.
Kwiaty są piękne, jak zawsze.
Pozdrawiam.

stardust pisze...

Hi, Giga! Looks like full arrival of spring is a little behind in your place. The buds of magnolias (I really love it) and other flowers look still tight. The yellow flowers bring hope and cheerfulness. I’m relived to know the bee was healthy. Have a nice weekend.

Yoko

ShySongbird pisze...

Hi Giga. I'm so pleased you had a nice walk and that your son was able to lend you his camera. You did very well with it and took some lovely photos. I'm sure the Magnolia will look wonderful soon. The Hyacinths are very pretty. So glad the bee survived :-)

Hi Giga. Jestem tak zadowolony, że miło spacer i że twój syn był w stanie pożyczyć ci ze swojego aparatu. Zrobiłaś bardzo dobrze się z nim i zrobiłem kilka piękne zdjęcia. Jestem pewien, że będzie wyglądać wspaniale Magnolia wkrótce. W Hiacynty są bardzo ładne. Tak zadowolony pszczoła przeżył :-)

ZielonaMila pisze...

Wszystkie zdjęcia są rewelacyjne, a trzmiel to prawdziwy rarytas. Pozdrawiam

Cristina Ferreira pisze...

Belissimas fotos e flores, o jacinto está muito bonito.

Beijos.

Angela Häring-Christen pisze...

Liebe Giga
das hast du gut gemacht mit der Kamera von deinem Sohn. Es sind schöne Bilder.
Liebe Grüss
Drodzy Giga
Zrobiłeś dobrze z kamerą swojego syna. Są tam piękne zdjęcia.
Drodzy Pozdrówcie
Angela

Doranma pisze...

Piękne zdjęcia, a najbardziej podoba mi się to ostatnie z trzmielem - obok motyli to chyba najładniejszy owad, w zbliżeniu ma takie śliczne "futerko" :) Pozdrawiam :)

Wiesław Zięba pisze...

Twój pierwszy raz wypadł całkiem nieźle. Piękne zdjęcia.

salma pisze...

wspaniałych dziękuję!
Proszę głosować (nature foto) zdjęć,http://www.login.lt/apdovanojimai/nominacijos?id=780

www.cepulis.lt
thank you very much

Ellie pisze...

You did well with a different camera - your pictures are lovely as usual.

Unknown pisze...

So our nice pictures, picture bumble bee is so great.
You're a good photographer, you see the small details.

Nice to be your blog friend, hugs from Marit

julia rubiera pisze...

miles de gracias por acariciar nuestros sentidos con tan magna belleza, besinos de esta amiga admiradora que te desea feliz fin de semana.

CameraCruise pisze...

Great shots of beautiful spring flowers.
Love to see them.
Wish you a wonderful weekend.
Mette

Diane AZ pisze...

Hi Giga, you have beautiful spring flowers, very different from the ones I see around here. I especially love the cheerful yellow color of the miniature forsythias. :)

AguiLeon.com pisze...

beautiful, more update

eden pisze...

Beautiful photos. Magnolia is one of my favourites flowers.

wkraj pisze...

Jak na pierwsze próby to są udane. Fajnie widzieć tyle wiosennych zdjęć :)

Unknown pisze...

Beautiful Magnolia is starting blooming there, how wonderful I love them. We still have some snow so waiting green to come.

Jane pisze...

Lovely photos of Spring, really put you in a good mood!

Catherine pisze...

Fantastic photographs, you really have some extraordinary beauty in your life:~)

Magia da Inês pisze...

♫♫°º Olá!
¸.•°`♥✿⊱╮
Imagens muito bonitas e agradáveis.
Destaque especial para a abelha.
Bom fim de semana!
Beijinhos.
Brasil
º°❤.•°º╮

Marisol Arancibia pisze...

Hola Giga como siempre magnificas tus fotos.
Hacia dos semanas por lo menos que no ne conectaba pues mi notebook estaba en reparación, un abrazo.

Kala pisze...

I love the photos of the hyacinths, but they are all wonderful nature shots.

JDC pisze...

Never seen a bee that looked like that cool!

Sara-Maria pisze...

Gigo, wpadłam, aby popatrzeć na moje ukochane miasto...Kraków.
Była dawno. W październiku ub.r.
Pozdrawiam

Unknown pisze...

Very nice pictures!!
Lovely flowers!

Have a nice day!

Greetings from Norway:)

EG CameraGirl pisze...

How kind of your son to loan you his camera! Too bad the magnolias are not in full bloom yet, but they are still lovely as buds.

PASTORAL pisze...

¡Una vez más preciosas fotos! ¡qué viva la primavera que nos regala estas imágenes! Saludos.

de wereld volgens essi pisze...

Zrobiłaś fantastyczne zdjęcia. Po prostu super. Widzę , ze u Ciebie tez ciepła , słoneczna wiosna. Oby tak dalej!!!
Pozdrowienia,
Essi

Crystal pisze...

Those are really lovely photos despite not using your own camera.

Fernando Santos (Chana) pisze...

Excelentes fotografias....
Cumprimentos

elena nuez pisze...

these are gorgeous, love loooove them!!!!

Amin pisze...

Hello! Wonderful flower photos! Thanks!

Claudia pisze...

A wonderful set of images. Beautiful work.

Anonimowy pisze...

ja akurat te zdjęcia ze SZCZECINA wzięłam z internetu ja mało o mieście chodzę wybrałam najładniejsze pozdrawiam i śliczne kwiaty.

Juliana pisze...

Ах! Але ж то гарні фотографії! Перші квіти... природа наповнюється силами! Дуже гарна публікація... Надихнула мене до творчості)
xoxo, Juliana

Dorota i Marek Szala pisze...

Pięknie tu u Ciebie. Wiosna w pełnej krasie, a przedstawiają ją świetne zdjęcia, to świadczy tylko o klasie fotografa. Ostatnio gdzieś na szlaku spotkałam "dzikich" zwiastunów wiosny: pierwiosnki, zawilce, żywiec, miodunkę. Nie mam ogródka i żeby zobaczyć te cuda muszę trochę pospacerować:).Pozdrawiam. Dorota

~✽Mumsy✽~ pisze...

Beautiful snaps of these flowers!

Giga pisze...

CIESZĘ SIĘ, ŻE MÓJ DEBIUT Z LUSTRZANKĄ PODOBAŁ SIĘ I DZIĘKUJĘ ZA TO SERDECZNIE JAK I ZA WSPANIAŁE KOMENTARZE. POZDRAWIAM BARDZO SERDECZNIE.

多乐阳光 pisze...

I like beautiful hyacinth.

magda pisze...

My deerest FRIEND
I'm delighted to go tours!
Your photos are wonderful and great the engine of your son!
A hug and many kisses

Giga pisze...

Magda, dziękuję , buziak i pozdrawiam.