piątek, 30 września 2011

JESZCZE COŚ CIEKAWEGO Z WAKACJI.

Jeśli ktoś w swoich wojażach trafi na południe Francji, to niech odwiedzi CAMARGUE. Wiem, wiem cudze chwalicie ..., ale jest tam coś, czego gdzie indziej w Europie nie zobaczycie. CAMARGUE to kraina geograficzna położona między dwiema głównymi odnogami Rodanu w delcie tej rzeki i wybrzeżem morza Śródziemnego.Jest to praktycznie duża nizinna wyspa otoczona rzeką i morzem, a w środku są jeziora i bagna. 




Żyją tam półdziko białe konie, które rodzą się ciemnobrązowe, a ok. 4 roku życia zmieniają barwę na białą.




Hodowane są też półdziko czarne byki, przeznaczone na corridę we Francji  
i Hiszpanii.




Uprawiany jest ryż, między innymi czerwony.




Camargue to raj dla ptaków. 


            
                                             czapla


                 
                                               ibis


I jest tam  coś, z którego powodu tam chciałam być - jedyne w Europie stanowisko flaminga różowego.Cały czas miałam obawy , czy je zobaczę. Jednak udało się:










A dla zabawy proszę zgadnąć -  ile tu jest flamingów ?







51 komentarzy:

TexWisGirl pisze...

beautiful!!!

Giga pisze...

TexWisGirl jesteś kochana. Pozdrawiam cieplutko

Anonimowy pisze...

Prekrasne fotografije Giga!
Lijep pozdrav:)

Tatyana@MySecretGarden pisze...

Very nice photographs! Each photo can be made to a card or print!

Marijke pisze...

I like your birdphotograph's. Have a lovely weekend.
gr. Marijke

Daniela Augustka pisze...

Pekné fotografie. Tie vtáky poznám len zo zoologickej záhrady. Ružový plameniak sa mi veľmi páči.
Posielam pekný pozdrav z Bratislavy a želám krásny jesenný víkend!

Leptir pisze...

Giga piekne zdjęcia , zagladam tu z przyjemnością, i choć pewnie nigdy nie będe tam gdzie Ty to opisy wystarczaja do zachwytu...
pozdrawiam

Bob Bushell pisze...

That is beautiful, I would like to go there, maybe 2 years time. I love your pictures.

Anonimowy pisze...

Ooo, widzę, że wszyscy mają obawy przed napisaniem, ile jest flamingów ... No to idę na pierwszy rzut: wydaje mi się, że cztery, każdy stojący na jednej nodze ... Czy się mylę ... zobaczymy. A wycieczkę miałaś za...istą, zdjęcia cudowne, temat jeszcze bardziej. Pozdrawiam.

Matteo Taffuri pisze...

Meravigliose non ho parole!
ciao e buona giornata
Matteo

Karolina pisze...

Rzeczywiście piękne, bajeczne miejsce, nie mogę napatrzeć się na zdjęcia:)

Pozdrawiam serdecznie

Karen @ Pieces of Contentment pisze...

A lovely collection of photos and information. Love the rice photo and the flamingos most.

Madeinja pisze...

"apacze" i widzę- 7 ptaków "maści" flaming.
Kraina dzika i nich będzie taka jak najdłużej!

Dani P. pisze...

Ce loc minunat, pentru o vacanta deosebita, Giga . Sper, sa ma poarte pasii spre Camargue in viitor ... Multumesc, pentru calatoria virtuala, ce ne-o daruiesti ! Pozdrawiam !

Unknown pisze...

Bardzo ładne zdjęcia.Pozdrawiam.

Anex pisze...

Dziękuję Gigo za reportaże w twoich wycieczek:) Cudne zdjęcia i ciekawe strony świata pokazujesz.. Ech, dlaczego jest tylko 26 urlopu ustawowego :((
Pozdrawiam serdecznie!

Ania pisze...

Myślę, że tych flamingów jest 4. Południe Francji pięknie wygląda na Twoich zdjęciach. Cudne wakacje miałaś. Pozdrawiam cieplutko. Ania:0

Giga pisze...

* Zondra Art , dziękuję.
* Tatyana@MySecretGarden, aż tak dobrze to chyba nie jest :-).
* marijke, ciesze się, że podobały się.
* mimi_tulipánová, a zobaczyć je w naturze, to cudowne.
* LEPTIR , życzę Ci abyś tam pojechała, przecież lubisz wycieczki.
* Bob Bushell , czemu dopiero za dwa lata ? Tam jest raj dla Ciebie.
* barashka, BRAWO! Ja dopiero po wyświetleniu zdjęcia w komputerze zobaczyłam co zrobiłam i też liczyłam ( szyje).
* Matteo Taffuri , dziękuję.
* Karolina, zdjęcia to mało, tam warto być, jak ktoś kocha przyrodę.
* Pieces of Sunshine, dla flamingów szczególnie tam chciałam jechac.
* Anellim, cztery flamingi tam są;-). Ja myślę, że tam tak zostanie.
* DANI, jak kochasz przyrodę to jedź, polecam.
* pietrzyk, dziękuję.
* Anex, z 26 dni urlopu można tam tez trochę pobyć. Plaże szerokie, piaszczyste.
* Radziejowe Zacisze, tak Aniu 4 flamingi - brawo. To co ja pokazałam na zdjęciach, to tylko namiastka przeżyć tam.
Pozdrawiam wszystkich serdecznie.

Edita pisze...

bylam bardzo dawno temu we Francji,ale szybko,przejazdem,nie umialam wowczas docenic jej piekna:) Twoje zdjecia sa przesliczne.Nie wiedzialam,ze tam zyja takie konie,brazowe,a pozniej bieleja....bardzo to ciekawe.A flamingi piekne! Na ostatnim zdjeciu wygladaja jak dwa,ale chyba sa cztery?:)

Magia da Inês pisze...

..(░)(░)
(░)(♥)(░)
..(░)(░)
.......\
........|
......(\|/)...
......\\|//..
......\\|// ♥♥♥
Amiga, que fotografias maravilhosas!
Bom fim de semana!
Beijinhos.
Brasilº° ✿
✿♥ °

Unknown pisze...

Flamingi 3
Konie niesamowite.
Miałaś wyjątkowe wakacje.
Bardzo mi się podoba to co widziałaś.

marinik pisze...

Pieeeeekne. A flamigi? Obstawiam cztery egzemplarze.

wkraj pisze...

Prawdziwie rajski zakątek.
Pozdrawiam.

Mażena pisze...

Rozmarzyłam się, niesamowita kraina. Zdjęcia cudne !!! i ciekawe !!! może więc poza muzeami warto popatrzeć na przyrodę.

Avelina pisze...

Piękne zdjęcia

Dolls-by-Daria Blog pisze...

Ja widze 4 ;) ?

Super zdjecia. Jest tam pieknie.

Pozdrowienia,
Daria

Tenia pisze...

Witaj Gigo.
To musi być prawdziwy raj.
Piękne widoki,piękne zwierzęta i pewnie jeszcze cieplutko.
Zdjęcia super-ach te przecudne ptaki. Nie było tam ,żadnego młodego konia.Chętnie zobaczyłabym jaki ma dokładnie kolor.
Nawet byki ,na Twoich zdjęciach podobają mi się.
Pozdrawiam serdecznie:))

Marguerite pisze...

I like your post about the Camargue. You show so wonderful pictures! It's a great pleasure to visit your blog.
Have a nice weekend!

Sanspareil pisze...

tak, to jest wspaniały krajobraz. Dodać ryż, to nie jest, ściśle rzecz biorąc, możemy cieszyć się często.

Z poważaniem
Sigrid

magda pisze...

My beloved friend Giga
You have so beautiful photos of so lovely place!!!
I'm so happy for you, that to travel, like my!
Many Kisses

Ángel pisze...

Qué maravilla!! Todo es genial!!
Saludos

Marisol Arancibia pisze...

Hola Giga espectaculares las fotos y los paisajes maravillosos, me gusta pasar por tu blog por que siempre encuentro cosas hermosas en ellas, buen fin de semana, saludos.

de wereld volgens essi pisze...

Wydaje mi się ,że na tym ostatnim są cztery flamingi. Piękne miejsce i zdjęcia.Pozdrawiam, Essi

Teté M. Jorge pisze...

Loved! Thank you for sharing...

Hugs.

Giga pisze...

*Edita, tak są cztery. Sama byłam zdziwiona, co ja zrobiłam za zdjęcie.
* Magia da Inês, dziękuję.
* POLALA, cztery, każdy stoi na jednej nodze.
* marinik, nie tylko budowle są piękne, przyroda też. Obstawiłeś dobrze - cztery.
* Mażena, muzea, a szczególnie olbrzymie - to nie moja pasja. Nie jest się w stanie wszystkiego ze skupieniem pooglądać, a tym bardziej zapamiętać.
* Avelina, dziękuję.
* Daria, dobrze - 4. Jest tam pięknie dla tych, co kochają przyrodę.
* Tenia, przykro mi, że nie wypatrzyłam takiego młodego konika. Sama byłam ciekawa jak wygląda :-(
* Marguerite,jest mi miło.
* Sanspareil, pokazałam ryż, bo chciałam pokazać wszystko z czego ta kraina słynie.
* Magda, dużo buziaków i myślę, że będzie ten trzeci szcześliwy raz.
* Marisol Arancibia, wielkie dzieki.
* essi , miejsce piękne z trochę inną przyrodą, a flamingi są cztery.
* teca, proszę i dziękuję.
Pozdrawiam wszystkich bardzo słonecznie

Nadege, pisze...

I always wanted to go to the Camargue. Maybe one day.
Beautiful shots, I especially enjoyed the ones of the flamingos.

Giga pisze...

Nadege,życzę Ci z całego serca, żebyś Camargue zobaczyła. Pozdrawiam

Zvetanka Shahanska pisze...

Тhe flamingos and ryż - very nice!!!
Pekné fotografie!Pozdrawiam, Giga:)))

Giga pisze...

Zvetanka Shahanska , dziękuję ślicznie i pozdrawiam.

sweetbay pisze...

What a fascinating and beautiful place! I love the birds!

Giga pisze...

Tak Sweetbay, to było cudowne miejsce. Pozdrawiam

joo pisze...

No i co mam zrobić - muszę tam pojechać!!!! Wspaniałe zdjęcia:)
A flamingów jest cztery czy pięć?
Pozdrawiam ciepło!
j.

Giga pisze...

joo, jedź, jedź. Kochasz ptaki, a jest ich tam dużo i nie tylko flamingów. Na zdjęciu wg mnie są cztery flamingi.Dopiero w domu na komputerze zobaczyłam co zrobiłam :-). Pozdrawiam ciepło

Malgorzata Ingstad pisze...

Gigo! Co za reportaz wspanialy. My bylismy w Provensji w tym roku, w kwietniu, ale takich cudow nie widzielismy.Co robia z tymi bykami jak corrida w Katalonii juz zabroniona? Jakie pyszne ptaki! Wszystko cudne. Pozdrawiam

Giga pisze...

Marias Teater , byłaś tak blisko i nie widziałaś takiego ciekawego przyrodniczo miejsca :-( A byki niech sobie żyją bez walki :-).Pozdrawiam cieplutko

Joop Zand pisze...

Very very nice pictures.

have a nice day.

greetings, Joop

Giga pisze...

Dziękuję Joop Zand i pozdrawiam.

Unknown pisze...

Muy bonitas las fotos de este periodo vacacional, los flamencos y el ibis son preciosos, un saludo cordial

Giga pisze...

Juan Guijarro Moreno, jest mi miło, że się podobało. Pozdrawiam ciepło

Oniria Nokturn (Nieumarła) pisze...

Gratuluję odwagi :) Bo ja nie wiem czy bym się zdecydowała fotografować te byki biegające na wolności :D

Giga pisze...

N.V. NOKTURN, one są groźne na arenie, a nie skubiąc trawę na łące. Prawdę jednak mówiąc, za blisko bym nie podeszła :)