piątek, 5 sierpnia 2011

DETEKTYWI : JA I WY

Na podłodze balkonu zobaczyłam sporo skupionych  w jednym miejscu ciemnych kleksów, jakby ktoś farbą  popryskał. Zastanawiałam się, skąd to się wzięło, bo żadnego malowania w domu nie było. Plamy zmyłam, a właściwie zdrapałam druciakiem.Po jakimś czasie znowu wyszłam na balkon i w tym samym miejscu znowu było kilka plam. W tym momencie przyszło mi do głowy, że coś musi "siedzieć" w moich skrzynkach z ziołami stojącymi na parapecie okna. Zaczęłam szukać i znalazłam w skrzynce z majerankiem "winowajcę".


Nie jestem entomologiem , więc szukałam w internecie informacji i  dowiedziałam się, że jest to gąsienica motyla należąca do rodziny miernikowcowatych (nazwę wzięła od sposobu przemieszczania się gąsienic, które chodząc, przesuwają tył ciała do głowy i zginają się łukowato ku górze, po czym wyprostowują się "odmierzając"następną długość ciała) obejmująca 14 tys. gatunków. Nie wiem jednak jak ten motyl wygląda. Detektyw nie wywiązał się w 100ze swojego zadania.

Może Wy będziecie lepszymi detektywami i szybko przypiszecie "środek kwiatka" do kwiatka.
                                      KWIATKI:

1. clematis


2. lilia orientalna (Casablanca)


3. lilia orientalna (Simplon)


4. hibiskus


                                           ICH  "ŚRODKI":

A.






B.


C.





D.





A czyj to nosek?



oczywiście mojego kochanego pieska, który odpoczywa po zabawie.


Pewno detektywi już wiedzą, który "środek" kwiatka do jakiego należy kwiatka, ale powiem tym, którzy nie będą mieli ochoty zgadywać,że jest:
                    1 - C,     2 - D,     3 -B,    4 - A.

36 komentarzy:

Rosor och Pioner pisze...

Lovely pictures and the hibiscus is gorgeous.
I like your dog, a rather big one. He´s/she´s are handsome.
Have a nice weekend.
Hugs
Susanne

Giga pisze...

Vild-rosen, dziękuję. Mój piesek to jest ON i ma na imię TUFI. Jest on średniego wzrostu. Pozdrawiam ciepło i miłego weekendu.

TexWisGirl pisze...

sweet, sweet puppy! beautiful blooms.

Gabi pisze...

Mnie kiedyś te gąsienice zjadły mnóstwo brzozowych liści...
A zagadki super, choć powiem nieskromnie że dla mnie łatwe... pozdrawiam...

Ms. ~K pisze...

Beautiful flowers!
Adorable dog! Rub his ears for me please! :)
Happy Weekend,
~K

Marijke pisze...

Thanks for leaving a comment on my side. What a beautiful picture's you have on your site.
Have a lovely weekend
gr. marijke

Marit pisze...

So many beautiful lilies you have! Your dog is also cute.

Pollyanna Chocolate pisze...

Witaj Giga! Jak miło znowu przysiąść w Twoim ogrodzie i pozachwycać się tymi cudnymi kwiatami i to w dodatku z rebusem - bardzo fajna zabawa!
pozdrawiam serdecznie :)

wkraj pisze...

Pomysł z zagadką ciekawy, ale oglądałem, gdy już dałaś odpowiedź. Rośliny pięknie się prezentują.
Udanej pogody na weekend :)

Marisol Arancibia pisze...

hermosas flores, pero lo que mas me gusto fue tu mascota, saludos.

Anonimowy pisze...

The flowers all look so beautiful, but that dog is adorable!

Unknown pisze...

Nosek pieska zgadłam od razu :-)
Z resztą poszło trudniej.

Tenia pisze...

Witaj Giga.
A może tak po obserwować te gąsienice i zobaczyć w jaki przeobrażą się motyl.
Kwiaty ,oczywiście jak zawsze u Ciebie, śliczne.
Pozdrawiam serdecznie:))

agea pisze...

ja próbowałam zgadywać, a piesio wygląda bardzo sympatycznie:)

Giga pisze...

-TexWisGirl ,mój piesek jest słodki, to prawda.
-Gabi, to paskudy te gąsienice.Pewnie, że zagadka łatwa, chodzi o zabawę.
-Ms. ~K, dziękuję, a pieska pogłaskałam za Ciebie za uszkami.
-marijke, cieszę się, że podoba Ci się u mnie.
-Marit,dzięki za pochwałę lilii i pieska.
-Pollyanna Chocolate, jak to dobrze, że jesteś znowu. Cieszę się.
-wkraj , ładnie to tak od końca zaczynać :-))).
-Marisol Arancibia,tak, kocham swojego pieska, ale kwiaty też.
-Msrobin,piesek jest uroczy dla mnie też.
-POLALA, ale chyba nie za trudno.
-Tenia , okazało się później, że tych gąsienic było więcej i nie chciałam, żeby mi cały majeranek zjadły. Wyniosłam je na dwór.
-agea, piesek jest bardzo sympatyczny i kocha ludzi, ale psów ( nie suczek)nie lubi :-(.
Bardzo wszystkim dziękuję za wizytę i pozdrawiam ciepło.

Masha pisze...

Lovely macro pictures, and a cute dog! Thank you for posting.

Anonimowy pisze...

Serdecznie zapraszam do mnie po odbiór wyróżnienia .

Joop Zand pisze...

Wonderful pictures en a great new head photo on your blog.

greetings, Joop

Giga pisze...

-Masha, cieszę się,że i kwiatki i piesek się podobają.
-barashka, dziękuję bardzo i muszę przyznać, że wyróżnienie od Ciebie mile mnie zaskoczyło.
-Joop Zand, ten nowy szef jest kochany.
Dziękuję, ze byliście i pozdrawiam serdecznie.

Wiesław Zięba pisze...

Dziękuję za wpisy na moim blogu. Fajnie, że się odezwałaś, bo dzięki temu trafiłem tutaj do Ciebie i myślę, że będę tu częstym gościem. Pozdrawiam

julia rubiera pisze...

infinitas gracias por regalarnos tan magna belleza, un besin de esta amiga admiradora que te desea feliz inicio de semana.

tina pisze...

Ha! The dog's nose is just too too cute! Lovely hibiscus!

Giga pisze...

-Tojav, cieszę się.
-OZNA-OZNA , dziękuję bardzo, za taki miły wpis.
-tina , nos mojego pieska jest słodki, jak i on cały.
Pozdrawiam serdecznie

Angela Häring-Christen pisze...

Hallo Detektiv
du wirst bald sehen, was für Schmetterlinge das sind :-)
Die Blumen sind sehr schön aber noch schöner ist dein Hund.
Liebe Grüsse
Angela

Bob Bushell pisze...

Nice looking flowers and your beautiful dog.

Giga pisze...

Angela Häring-Christen, dobrze, że kwiatki nie słyszą, bo by były zazdrosne :-), a maja o kogo . Pozdrawiam cieplutko

Giga pisze...

Bob Bushell, Moje kwiatki są ładne, a piesek kochany. Dziękuję, ze byłeś i pozdrawiam

stardust pisze...

You selected the flowers of the pure white with a hue of pink or yellow.... so soft and delicate. When suddenly the nose appeared, a smile escaped my lips. A lovely dog as well as flowers!

Yoko

zeder pisze...

Dein Garten ist sehr schön und deine Bütenfotos sind es auch.
Herzliche Grüße aus Berlin,
Uwe-Jens

Giga pisze...

-stardust, przepraszam za nos psa, za ten duży kontrast w kolorach. Chciałam żeby było zabawnie i nie chciałam nikogo pozbawić uśmiechu :-(.Pozdrawiam ciepło
-zeder, dziękuję za miły komentarz. Pozdrawiam ciepło

Malgorzata Ingstad pisze...

Kwiatki i nosek bardzo mi sie podobaja. Z tym stawajacym robalem ( co sie przepoczwarzy - czy to aby poprawna polszczyzna? )..nie wiem. Ale Ci powiem Gigo, ze o malo nam sie jeden nie zgubil, bo pogonil go niejaki Aron-pudel. I nasz w oblednym strachu uciekl do domu przelatujac przez samochodowe ulice. Ale przezyl i my tez! Pozdowienia z Gdyni naszej wietrznej

Giga pisze...

Marias Teater, dziękuję. Aron i Ty przeżyliście chwile grozy, ale wszystko się dobrze na szczęście skończyło. Buziak

Glädjekällans Trädgårdsblogg pisze...

Underbara liljor och en väldigt söt hund.
Birgitta

Giga pisze...

Glädjekällan,dziękuję i pozdrawiam.

de wereld volgens essi pisze...

Tych gatunków motyli jest tyle, że trzeba być naprawdę entomologiem, żeby je rozpoznać po gąsienicach!!

Giga pisze...

essi, właśnie. Pozdrawiam