piątek, 25 lutego 2011

PAMIĄTKA

Wyspa z królującą "dziurawą" górą

ETNA

Miejsce, gdzie morza  ma taką "plażę"


Camping , po którym spacerowałam i oglądałam wspaniałą roślinność, przeważnie taką ,jaką  mogę mieć tylko w doniczkach w domu:




I właśnie podczas kolejnego spaceru podszedł do mnie właściciel campingu i zerwał mi gałązkę  papirusa.
Włożyłam ją do wazonika ( butelka po wodzie mineralnej) i zdobiła nasz stół. Ale wszystko co miłe szybko się kończy i nadszedł dzień wyjazdu. Żal mi było wyrzucić papirusa.
Skróciłam mu liście i łodyżkę i włożyłam do butelki z wodą  ("wazonika").
 Dotarła ze mną do domu po 10 dniach . Wodę jej oczywiście zmieniałam. W domu zmieniła "siedzibę" na szklankę , do której gałązkę włożyłam "do góry nogami', tzn obciętymi lisćmi na dół. Po pewnym czasie od strony listków wyrosły korzonki. Zasadziłam do doniczki i mam  PAMIĄTKĘ ,

 którą planuję późną wiosną włożyć do swojego małego oczka wodnego i zabrać jesienią do domu.

A dla wiedzy: Papirus to popularna nazwa cibory, której na świecie jest około 600 gatunków.
                       Porasta bagienne i przybrzeżne rejony tropikalne, subregionalne, umiarkowane.
                       Nazwa papirus pochodzi od Cyperus papirus ( jeden z gatunków), który  rośnie  
                       na brzegach Nilu, z którego wytwarzano arkusze papirusu.





14 komentarzy:

Masha pisze...

Beautiful pictures, it was so extraordinary to see smoke coming out of mt Etna... It is great you have such lovely places to go camping in.

Donata pisze...

miła pamiątka
pozdrowionka

Talibra pisze...

Rzeczywiście, rośliny u nas doniczkowe, ładne :)

jankasgarten pisze...

Piekne zdjecia i pamiatka rowniez. Przebywasz teraz we Wloszech? Jezeli tak, to napewno cieplej u ciebie.
Zycze milego weekendu i pozdrawiam serdecznie
:-)

magda pisze...

Giga, hi
Your blog smell...SPRING !!!
Beautiful photos, thank you for the informations !!!
Greetings and good weekend

One pisze...

I have enjoyed the photos of landscape throughout your blog. I am glad to know you have a dog. Look forward to some doggie posts. :)

Giga pisze...

Cieszę się, że jesteśmy razem.Dziękuję za miłe komentarze.We Włoszech (Sycylia) byłam we wrześniu ubiegłego roku, chociaż wolalabym teraz, żeby uciec od zimy. A mój piesek będzie ze mną wędrował w blogu. Pozdrawiam

Neuer Gartentraum pisze...

Ja, genau so habe ich es auch mit meinem Papyrus gemacht. Er hat Wurzeln geschlagen und ist gut angewachsen. Im Sommer steht der papyrus im Garten. Jetzt steht er mit Wurzelballen in einem Eimer und bekommt viel Wasser.
Liebe Grüße
Anette

Giga pisze...

Też przewiduję trochę klopotów z papirusem. Ja mam go zamiar trzymać w oczku w doniczce, ale jesienią trzeba go stamtąd zabrać i zapewnić mu bezpieczeństwo przez zimę. Wiadro też dobry pomysł. A powiedz mi, czy papirus nie niszczy Ci się zimą?Masz go już chyba dość długo, jeżeli Ci się tak rozrósł i musisz trzymać go w wiadrze. Pozdrawiam

Angela Häring-Christen pisze...

Hallo Giga
Thank you for the nice coments in my blog.
I have a lot of Papyrus in my hous. They are good against dry air in the wintertime.
Your pictures are beautiful.
Greetings
Angela

Giga pisze...

Dziękuję za pomoc dotyczącą papirusów. Ja Twój blog będę odwiedzała, mam u siebie oznaczone gwiazdką, bo podoba mi sie Szwajcaria. W tym roku, jak wszystko wyjdzie według planów, też będę w Szwajcarii. Pozdrawiam

Szczypta Kasi pisze...

Piękne zdjęcia. Też byłam na Sycylii, ale nie udało mi się przywieźć takiej żywej pamiątki.

Giga pisze...

Nie masz żywej pamiątki, ale masz z pewnością żywe wspomnienia. Sycylia jest piękna. Pozdrawiam

Poções de Arte pisze...

Bom dia, Giga!
Como está seu quadril? Espero que melhor.
Lindas fotos e essa plantinha é muito bonita. É interessante como cada uma se propaga e nos presenteia com seus formatos, cores e odores.
Abraços e feliz dia.